PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Selasa, 23 Oktober 2012

Borang kaji selidik yang akan membuatkan Najib terkencing bila melihatnya.. tengokle..


Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) atau nama asalnya Balai Pustaka ialah sebuah jabatan kerajaan yang ditubuhkan pada 22 Jun 1956 untuk menggerak dan memartabatkan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan, bahasa rasmi dan bahasa ilmu.

Matlamat penubuhan Dewan Bahasa dan Pustaka yang tercatat dalam Akta DBP (semakan tahun 1978, pindaan dan peluasan 1995) adalah:

• Untuk membina dan memperkaya bahasa kebangsaan (bahasa Melayu) dalam semua bidang termasuk sains dan teknologi; 
• Untuk memperkembangkan bakat sastera, khususnya dalam bahasa kebangsaan;
• Untuk mencetak atau menerbitkan atau membantu dalam percetakan atau penerbitan buku-buku, majalah-majalah, risalah-risalah dan lain-lain bentuk kesusasteraan dalam bahasa kebangsaan dan dalam bahasa-bahasa lain;
• Untuk membakukan ejaan dan sebutan, dan membentuk istilah-istilah yang sesuai dalam bahasa kebangsaan;
• Untuk menggalakkan penggunaan bahasa kebangsaan yang betul;
• Untuk menggalakkan penggunaan bahasa kebangsaan supaya ia akan digunakan secara meluas bagi segala maksud mengikut undang-undang yang sedang berkuat kuasa.

Tak ada satu pun dari matlamat penubuhannya itu menyatakan bahawa Dewan Bahasa dan Pustaka juga perlu memainkan peranan untuk menghadapi Pilihanraya.

Tapi untuk PRU13 ini Dewan Bahasa dan Pustaka juga menjalankan analisa pola pengundian Pra Pilihanraya Umum ke 13 dengan mengedarkan borang soal selidik..


Kalau diserahkan borang kaji selidik dengan majoriti jawapan macam dalam gambar di atas.. mahu terkencing Najib bila melihatnya...

Tak puas hati lagi agaknya Najib dengan survey yang dibuat oleh PDRM, MI , KDN dan UMNO sendiri agaknya…

Sumber gambar datangnya dari Zunar.. alaaa.. Zunar Kartunis tu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan