PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Ahad, 30 Jun 2013

Menteri Cakap.. Atas Faktor Keselamatan, Syarikat Pembekal Dakwat Kekal Perlu Di Rahsiakan

Kesediaan pembangkang untuk tidak memboikot majlis angkat sumpah di parlimen batu-baru ini adalah merupakan tindakan yang tepat. Barangkali satu kesilapan besar andainya pembangkang memboikotnya kerana di situlah ruang dan peluang untuk mendedah atau bertanyakan sesuatu isu-isu panas. 
Disedari atau tidak,, mahu atau tidak, kini hampir keseluruhan batang tubuh SPR tertelanjang dengan sendirinya. 
Tembelang mereka semakin jelas. Penipuan, keburukan dan kepincangan mereka dalam PRU 13 yang lalu semakin terserlah, walaupun belum seratus peratus! 
Sehubungan itu Pengerusi SPR dan Timbalannya wajib benar dikenakan tindakan dan meletak jawatan kerana kebodohan mereka dalam membuat beberapa keputusan penting. 
Mari kita lihat satu dari babak-babak penting yang berlaku di parlimen kelmarin. Apabila didesak oleh Pembangkang syarikat mana yang membekalkan dakwat yang kononnya berperisa makanan itu, ada menteri menjawab bahawa nama syarikat pembekal bahan tersebut tidak boleh didedahkan atas sebab-sebab keselamatan. 
Wow ! dasyat !...tak lojik langsung,, semakin lucu pula jadinya.. Selama ini pembelian senjata perang termasuk kapal selam pun tidak menjadi rahsia,, apa jadahnya pembekal dakwat (berperisa makanan) mahu dirahsiakan? 
Apa kena mengena dengan isu keselamatan? Keselamatan siapa yang mereka nak jaga? Ish, ish, ish !! Lagi banyak bercakap semakin jelas kebodohan pak-pak Menteri ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan