PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Selasa, 4 Jun 2013

Pakatan Rakyat Akan Terbitkan Utusan Rakyat


BANGSAR 2 Jun - Pakatan Rakyat akan terus mendesak Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk memberikan permit kepada mereka bagi mencetak dan menerbitkan Utusan Rakyat.
Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar berkata, pihaknya akan ke Putrajaya bagi bertemu dengan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Zahid Hamidi bagi mendapatkan permit penerbitan.
"Minggu depan, warga Bangsar nantikan pengumuman dari kami. Kami akan ke Putrajaya untuk mendesak KDN berikan permit kepada Utusan Rakyat. Kalau Zahid tak nak berjumpa dengan kita, kita akan jumpa dengan ketua setiausahanya.
"Akhbar berbahasa Melayu ini adalah untuk menjelaskan kepada penduduk pedalaman khususnya, bagi menjawab segala fitnah yang terjadi," katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap di hadapan penduduk di Majlis Rumah Terbuka Terima Kasih Lembah Pantai,di Lucky Garden di sini. [VIDEO DI SINI]

Tambahnya, beliau pasti ketidakhadiran media seperti The Star, New Straits Times dan Utusan Malaysia tidak hadir ke majlis tersebut hanya akan menjadi punca pemimpin PR difitnah.
"The Star, New Straits Times dan Utusan Malaysia tidak hadir. Maka, berita fitnah dan mencaci pemimpin Pakatan yang hanya akan dilakukan oleh mereka.
"Oleh itu, agenda kita adalah untuk mendapatkan permit akhbar Utusan Rakyat ini dan menjelaskan segala fitnah yang terjadi," katanya. ~klpos

Tiada ulasan:

Catat Ulasan