PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Ahad, 17 Oktober 2010

hek eleh...piraaah !!!


Pas Jangan Terus Hina UMNO
– Najib

dipetik dari sini



KOTA KINABALU 18 Julai – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan Pas supaya jangan terus menghina UMNO dalam ucapan-ucapan mereka.

“Kalau hendak berbincang janganlah kita mengutuk satu sama lain. Pendirian UMNO untuk menjayakan rundingan perpaduan antara orang Melayu tidak pernah berubah. Terserah kepada Pas untuk menyatakan pendirian mereka.

”Kalau boleh kita tidak mahu ulang-ulang perkara ini sebab ia tidak produktif. Mereka mengetahui pendirian kita dan biarlah mereka menyatakan pendirian terhadap apa sahaja cadangan yang menjurus kepada perbincangan bagi mewujudkan perpaduan di kalangan orang Melayu itu,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Perjumpaan dan Makan Tengah Hari Bersama Pemimpin Cina Sabah di sini hari ini.

Perdana Menteri mengulas kebimbangan pelbagai pihak terhadap nasib orang Melayu yang akan kehilangan kuasa jika terus berpecah dan tidak bersatu padu.

Turut menyuarakan kebimbangan semalam adalah Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria yang berkata, kedegilan kedua-dua parti Melayu terbabit untuk meletakkan keutamaan agama di tempat sepatutnya hanya akan memberi kesan buruk kepada masa depan orang Melayu sendiri.

“Kalau kita terus berpecah-belah, kita akan terima kekalahan (pada Pilihan Raya Umum Ke-13), itu sahaja. Dan akan berlaku satu bentuk penjajahan baru,” tegas Harussani.

Najib berkata, UMNO sentiasa terbuka untuk menjayakan apa sahaja cadangan atau rundingan membabitkan perpaduan orang Islam dan Melayu.

Beliau menambah, setiap rundingan tidak sepatutnya disertai dengan prasyarat kerana ia boleh membantutkan usaha tersebut.

”Dan satu lagi, (Pas) jangan terus hina UMNO dalam ucapan-ucapan mereka. Kalau hendak berbincang janganlah kita mengutuk satu sama lain,” katanya.

Perdana Menteri turut menjelaskan isu royalti tidak sepatutnya dikaitkan dengan usaha penyatuan orang Melayu itu .

”Ini bukan soal royalti minyak. Ini soal wang ihsan sebab kuasa itu terletak bawah Kerajaan Persekutuan mengikut perlembagaan negara,” katanya.

Kelmarin, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, beliau sedia bertemu dengan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin asalkan perbincangan itu tidak menjurus kepada perpaduan antara Pas dan UMNO, sebaliknya membincangkan soal royalti minyak Kelantan. – MediaUMNO



Teman kata : Nak berbaik-baik dengan umNO, boleh sangat.....nanti tunggu bila "be end" jadi PEMBANGKANG... baru kita cerita soal perpaduan melayu

cukup la PAS dah kene "kencing" dengan pemimpin umNO berkali-kali....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan