PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Sabtu, 11 Jun 2011

  • Naspazi's Channel · Pengulas Tertinggi · Kota Kinabalu
    Lihatlah Mahathir tidak permainkan Islam!…fooyoo! hebat gamaknya! : "…Sapa tau janggut Nabi macam mana? Sapa biasa tengok janggut nabi, ada gambar? Kita tak tau. Ada pulak yang kata janggut mesti sampai ke pusat. Ada yang special sikit macam tu! (ketawa). Apakah kita nak jadikan ini ukuran agama Islam kerana kita berjanggut maka kita Islam. Kononnya Sunnah Nabi. Kita tak tau. Kita tak tau sebenarnya macam mana janggut Nabi (ketawa). Di zaman itu nak cukur pun mudah ke? Dia bukan ada Gillette. Zaman nabi ada Gillette ke?, tak dak. Pisau cukur pun tak dak masa tu. Jadi masalah macam mana nak cukur masa tu. Lepas itu, dia berjalan sana sini naik unta. Bukan nak dapat air banyak di padang pasir. Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai NAFSU yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain…” (Mahathir 1997).
    • Razali Ali
      INILAH JENIS ORANG IKUT LOJIK AKAL. INGAT AWAK KELULUSAN DOKTOR PANDAI SANGAT. NASIB BAIK DAH LETAK JAWATAN PM KALAU TAK NEGARA INI MAKIN HURU HARA. DAH TAK JADI PM PUN MASIH NAK MASUK CAMPUR URUSAN NEGARA. INGAT SESIAPA YANG MENGHINA ATAU MEMPERKECILKAN SUNAH NABI ALLAH AKAN MEMBALAS DGN AZAB. SEKARANG INI DR M KETAWALAH......
    • Hamzah Mahmod · Pengulas Tertinggi
      Mahathir dari sejak dia kenal Islam sampai dah 80 tahun lebih kefahaman beliau tentang takat tu jer (level terendah dalam taksonomi bloom)....tak pernah bertambah...sebab tu dalam hatinya ada " dzulmat" ......tu sebab tahap komen beliau tentang Islam serupa dengan remaja yg baru akil baligh atau baru kenal Islam....setakat ni takde rekod atau bukti yang beliau mendalami Islam secara formal atau intensif melain kan belajar Fardhu ain masa kecik-kecik dulu....memang dalam hati beliau ada penyakit...dan sesuailah situasi beliau dan juga pencacai pencacai umno dengan gambaran Allah mengenai org-org yang hatinya ada penyakit....ayat-ayat 8 hingga 20 surah Al Baqarah....sila rujuk........mudah-mudahan Allah beri hidayah kepada Tun Dr Mahathir ....
    • Muhamat Puhat Bedol · Ehsan >.< di Majikan Perihatin
      Inilah KEHINAAN yang ALLAH lemparkan kepadanya dalam usia tinggal sejengkal nak ke lubang kubur. Pendokong Mahathir kena memikirkan dan merenung sebentar bagaimana Allah mentadbir makhluk2 kat dunia ini. Kehinaan dan hilang penghormatan orang terhadap kita juga adalah satu BALA. Puak2 ni mentafsirkan BALA hanya kepada jatuh sakit,kena stroke sahaja. Depa tak percaya kepada ketentuan Allah dalam solat hajat. Dulu tiada siapa berani memaki dan menghina tetapi sekarang kita lihat...tv pun kena ludah bila siarkan Mahathir dlm siaran mereka..renung2kan..
  • Miswan Giman · Pengulas Tertinggi · Bekerja di JKR Selangor
    Dari dulu lagi bila sebut hudud semua pemimpin bn/umno bangkang takut kena potong tangan, bila sebut islam kata pas tak islam, bila sebuat negara kebajikan umno/bn dah dulu menjadikan kebajikan sebagai teras pemerintahannya, bila sebut vedio lucah umno/bn dah buat dulu, nak sebut apa lagi dr...
    • Hangtuah Hulubalang · Pengulas Tertinggi · OUM
      Patik sarankan Miswan Giman yg percaya pd Islam spy tidak buat tuduhan mengatakan UMNO terbbabit dgn video lucah. Serangan yg dh basi.
    • Saleh Din · Pengulas Tertinggi
      MEMANG UMNO YG BUAT DAN EDARKAN VEDEO PORNO.
    • Jff Justforfun
      mainan politik biasa la tu...... kita dengar dan buka pemikiran.... tak kira bangsa agama.... semua parti di dunia ada kebaikan dan ada kelemahan.... so pilih yg mana hampir terbaik buat diri kita dan keturunan kita.... jgn jadi pendekar handal tp lemah ilmu senang dicucuk hidung mcm kerbau..
  • Abdul Azim · Pengulas Tertinggi · Launceston, Tasmania
    dah..dah la Che Det...dah senja dah ni...pergi dengar ceramah / tazkirah Ustaz Azhar Idrus ( Original ) la plok...
  • Zakri Nyan · Pengulas Tertinggi · UKM
    Tua-tua keladi, makin tua, makin orang benci...Jika tanya Mahadhir memang negatif sokmo tentang islam.Harap aja berkuasa berpuluh-puluh tahun, tapi x minat nak faham tentang Islam.
  • Loque Lokaman · Crane Operator di Port of Singapore Authority
    udah2 laa tu cek det, pi la dengaq org baca kitab dkt masjid mana2, tinggai dunia sat...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan