PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Rabu, 17 November 2010

IBADAH KORBAN DI KAMPUNG BENG




Tahun ini menjadi sejarah di Kg. Beng dan Pas Kawasan Lenggong kerana sejak pertama kalinya YDP Pas Kawasan Lenggong memberi sumbangan se-ekor lembu untuk ibadah korban di Kg Beng Dalam. Ternyata dengan dengan adanya program seperti ini dapat lagi mengeratkan hubungan silatulrahim antara YDP dengan penduduk Kg Beng.
Program bermula sebaik sahaja selesai solat hari raya Aidiladha kira-kira jam 11.00 pagi dan disertai kira-kira 30 orang penduduk tempatan. Selesai sahaja kerja menyembelih lembu, penduduk memotong daging secara bergotong royong untuk di edarkan sekitar kg Beng, manakala kaum ibu pula menyiapkan juadah kenduri kesyukuran pada sebelah petang.
Pada sebelah petang, YDP bersama penduduk setempat bersembahyang asar secara berjemaah dan beliau menyampaikan sedikit tazkirah sebelum makan bersama penduduk. Diharapkan ini menjadi titik permulaan bagi penduduk Kg. Beng untuk lebih mengenali YDP Lenggong ini dan diharapkan ini bakal menjadi acara tahunan.




1 ulasan:

  1. xpayah nak bangga diri la YDP oiii... buat mcm mana pun org xkan pangkah ang.. buat ibadah, tp mengharapkan undi je yang lebih.. puihhhhhhh!!!

    BalasPadam