PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Sabtu, 30 Jun 2012

Dr. Asri Bidas Umno

Isu pilihan raya musim haji Umno telah menemuramah tokoh ilmuan dari dalam dan luar negara kununnya siapa yang yang tak pergi mengerjakan haji adalah salah.Lalu isu ini di perbesarkan oleh media kerajaan untuk menyokong tindakan kerajaan mahu melaksanakan pada musim haji ini.Didalam satu forum Mantan Mufti Perlis Ustaz Asri telah menyindir Umno bagaimana pula hukum kerajaan yang sengaja membuat pilihanraya dalam waktu haji. 

Beliau telah membuat kias dalam isu sengaja membuat pilihanaraya dalam musim haji seumpama seseorang yang sengaja bersolat di tempat orang melintas.
Katanya ” Kita tahu ada ruang sembayang ditempat yang lain tapi kita dengan sengaja bersolat ditempat orang keluar, lalu ada orang melintas di depan orang yang sembahyang maka dosa itu akan balik kepada orang yang bersembahyang bukannya orang yang melintas.

Padat dan kemas kiasan dari Ustaz Asri , maka tidak ada isu atau tidak ada alasan bagi kerajaan untuk melaksanakan pilihanraya di musim orang nak mengerjakan haji, carila waktu yang lain yang a lebih sesuai.
Lihat video di SINI.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan