PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Selasa, 12 Oktober 2010

Adun UMNO terlibat melindungi Pembunuh SOSILAWATI
Goto page 1, 2 Next
Post new topic Reply to topic www.tranungkite.net/v11 Forum Index -> Borak Sosial & Kemasyarakatan
View previous topic :: View next topic
Author Message
ashrof1
Pegawai Waran II
Pegawai Waran II


Joined: Aug 05, 2008
Posts: 2743

PostPosted: Tue Oct 12, 2010 4:30 pm Post subject: Adun UMNO terlibat melindungi Pembunuh SOSILAWATI Reply with quote

Gempar!! Adun UMNO Sementa, Abdul Rahman Palil Terlibat Lindungi Suspek Bunuh Sosilawati???[/SIZE][/B]
Sumber blog : http://tunhisyamuddin.blogspot.com/2010/10/gempar-adun-umno-sementa-abdul-rahman.html
Sumber Malaysiakini : http://www.malaysiakini.com/news/144988



[img]http://dupahang.files.wordpress.com/2010/09/suspek-susilawati.png?w=490&h=240[/img]

Nampaknya ahli politik di sebalik dalang kes pembunuhan Sosilawati sudah terdedah. Ini berita yang didedahkan oleh Malaysiakini versi English dan boleh dilihat di blog roslan SMS (bagi mereka yang tak melanggan)..ini petikannya:

The involvement of a former Selangor exco member in the business dealings of at least one of the suspects in the Banting murders has raised questions of how much political backing the lawyers implicated in the case enjoyed before their arrest last month.

According to Companies Commission of Malaysia (CCM) documents obtained by Malaysiakini, former Selangor exco member and Sementa state assemblyperson Abdul Rahman Palil was a director in Ample Quality Sdn Bhd along with one of the suspects in the murder of cosmetics millionaire Sosilawati Lawiya and three others.

Saya terjemah..

Penglibatan bekas ahli exco Selangor dalam urus niaga perniagaan dengan salah seorang suspek kes bunuh di Banting telah menimbulkan persoalan berapa banyak perlindungan politik telah diberikan kepada peguam-peguam terbabit sejak dulu lagi sebelum ditangkap akhir bulan lalu.

Menurut Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), dokumen-dokumen telah diperolehi oleh Malaysiakini bahawa bekas Exco Selangor merangkap ADUN Sementa, Abdul Rahman Palil merupakan pengarah di Ample Quality Sdn Bhd bersama-sama dengan salah seorang daripada suspek-suspek dalam pembunuhan jutawan kosmetik Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain.

Nah..sudah jelas lagi bersuluh, pemimpin UMNO lah yang terlibat dalam kes pembunuhan Sosilawati. Mungkinkah si Adun Sementa ini melindungi suspek, biarlah mahkamah yang tentukan (jangan mahkamah kangaroo sudahla..)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan