PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Selasa, 22 Mei 2012

Anak Presiden PAS patah jari bergelut dengan peragut

Harakahdaily, 23 Mei 2012
MARANG: Anak Presiden PAS Muhammad Khalil Abdul Hadi patah jari selepas bergelut menangkap peragut yang cuba meragut beg tangan isterinya.

Dalam kejadian kira-kira jam 9.10 malam kelmarin, Khalil bersama isteri Dr Farhana Hasbullah, 32, dan dua anaknya, Omar, 3, dan Ali, 9 sedang makan disebuah kedai di tepi jalan utama Kuala Terengganu-Kuantan.

Menurut Khalil yang juga Ketua Pemuda Pas Kawasan Marang, dia singgah di kedai itu selepas isterinya mengeluarkan sejumlah wang dari mesin auto teller (ATM), di sebuah stesen minyak berdekatan tempat kejadian.

Ketika sedang menikmati makan malam, beliau mendakwa melihat suspek yang membonceng sebuah motosikal masuk ke dalam kedai makan dan menuju ke arah tempat membasuh tangan sambil memesan lapan bungkus nasi.

“Secara tiba-tiba dia (suspek) menyambar beg tangan milik isteri di atas meja hingga menyebabkan isteri dan anak dalam ribaannya berusia 9 bulan jatuh dari kerusi selepas dia cuba menghalang suspek dari melarikan beg tangannya itu.

“Saya kemudian mengejar suspek dan berlaku sedikit pergelutan tetapi akhirnya berjaya menangkapnya. Pergelutan juga menyebabkan sebatang jari saya patah dan betis kanan tercedera,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di rumahnya di Rusila, di sini, semalam.

Ekoran kejadian itu, beliau membuat satu laporan polis di Balai Polis Daerah Kuala Terengganu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan