PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Isnin, 10 September 2012

Rupa-Rupanya Sebab Nih Pengawal Keselamatan Anwar Keluarkan Pistol..

KUALA LUMPUR - Tindakan mengeluarkan pistol munasabah berikutan ada ahli Perkasa membawa kerambit ketika mendekati Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam serangan di sebuah masjid di Kedah, minggu lalu.

Pada 2 September lalu, ahli Perkasa dikesan membawa kerambit ketika menyerang Masjid Al-Hussin, Seberang Pumpong, Alor Setar semasa Anwar memberi tazkirah. Bercakap kepada Keadilan Daily, Senator Saiful Izham Ramli, berkata seseorang pegawal peribadi yang memiliki lesen senjata api, pasti mempertimbang suasana ketegangan.

“Pengawal peribadi pasti faham situasi. Pistol sebagai amaran kepada pembawa senjata seperti kerambit, buku lima untuk menjauhkan diri.
“Dalam keadaan ramai orang, mana tahu mungkin ada bawa senjata. Pengawal peribadi kena cekap membaca ancaman. Tindakan juga diambil mengikut garis panduan,” kata peguam itu.

Pengawal peribadi itu dibebaskan polis beberapa jam selepas mengambil keterangannya di Ibu Pejabat Polis Daerah Jasin, Melaka.

Sebelum ini, Radin Shamsulkamar Radin Shamsudin, berkata anggota polis yang nampak kejadian itu menegaskan pengawal berkenaan tidak mengacu pistol ke arah samseng.

Mengikut Setiausaha Pengelola KEADILAN itu, polis berpuas hati dan membebaskan pengawal itu berdasarkan rakaman video.

Pada 8 September lalu, bas Jelajah Merdeka Rakyat disimbah cat merah dan dihalang 30 samseng Umno dari memasuki Kampung Kelubi, Jasin.

Ia insiden ketiga selepas cermin bas dipecah dan disimbah cat merah di Kota Bharu, selain serangan Perkasa di Masjid Al-Hussin. ~kd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan