PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Selasa, 4 Oktober 2011

Himpunan Kesyukuran Hudud esok | Print |
Salmah Mat Husain

KOTA BHARU, 5 Okt: Kerajaan Kelantan akan menganjurkan program Himpunan Kesyukuran pada Khamis, 6 Oktober (esok) sebagai menterjemahkan rasa syukur di atas penerimaan rakyat negeri itu terhadap perlaksanaan Kanun Syariah Jenayah ll (Hudud).

Pengerusi Jawatankuasa Induk program, Datuk Ahmad Yaacob (gambar), ketika ditemui memberitahu, program berkenaan juga dianjurkan untuk melahirkan rasa syukur memandangkan rakyat di negeri ini sudah memahami berhubung perkara itu.

Jelasnya, sempena program berkenaan, diadakan wacana berhubung hudud bertempat di Dewan Teratai, Kota Darulnaim yang bakal disertai oleh kakitangan awam di negeri itu.

“Tiga ahli penal kita undang khas untuk menjayakan hasrat ini, Ketua Hakim Mahkamah Syariah, Datuk Daud Muhammad, pensyarah, Aziz Bhari dan bekas anggota exco kerajaan negeri, Datuk Muhammad Daud,” ujarnya.

Pada masa yang sama, menurutnya jamuan rakyat khusus untuk seluruh rakyat di negeri ini tanpa mengira bangsa agama serta fahaman politik juga diadakan pada hari yang sama bermula pukul 5.00 petang di Stadium Sultan Muhammad Ke-1V.

Timbalan Menteri Besar Kelantan itu seterusnya memberitahu, pada sebelah malam pula diadakan solat Maghrib berjemaah, kuliah Maghrib akan disampaikan oleh Anggota Dewan Negara, Datuk Dr Johari Mat.

“Tiga penceramah yang tidak asing lagi diundang khas, Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan Penasihat Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim,” ujarnya.

Sehubungan itu, beliau menyeru semua rakyat Kelantan hadir pada majlis berkenaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan