PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Isnin, 3 Oktober 2011

Najib harus jawab penempatan Myanmar dan Kemboja jadi warganegara di Pekan, Pahang

Gambar antara penampatan Kemboja yang berada di dalam parlimen Pekan, Pahang
(gambar ehsan blogger cucu mat kilau)

Semalam che'GuBard atas nama Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menunaikan janji untuk berada di parlimen Pekan, Pahang untuk menerangkan semula persoalan cincin berlian RM24.45 juta dan kaitanya dengan Rosmah Mansor.

Alhamdulillah program semalam berjalan lancar walaupun dalam keadaan hujan lebat di Markas PAS Felda Chini 3. Cuma sepatutnya semalam risalah cincin seharusnya mula diedarkan namun atas masalah cetakan pengedaran ditangguhkan. InsyaAllah selepas SAMM melunaskan bayaran tertangguh kos buku 'FITNAH' baru kami mampu untuk mencetak risalah tersebut. Buku 'Fitnah' dibayar dengan 4 'post dated cheque' yang terakhir bertarikh 3 Oktober dan selepas itu baru risalah cincin akan dicetak.

Saya telah menerangkan secara terperinci berkaitan cincin dan menjawab tuduhan mereka melalui media. Turut mengejutkan hadirin ialah selain cincin gelang tangan berharga RM 1.65j juga dari syarikat yang menjual cincin turut didedah. InsyaAllah hadirin yang hadir akan menjadi agen penyampai pula di bawah.

Yang menarik ingin diangkat disini ialah mengenai kewujudan penempatan orang Myanmar dan Kemboja di Pekan Pahang. Menurut beberapa penduduk tempatan yang ditemui perkara ini bukan satu benda yang sulit, ramai di Pekan tahu dan sedar apa yang berlaku.

Tahun 1999, Najib diselamatkan oleh undi POS hanya menang dengan majoriti 200 lebih undi sahaja. Sejak itu telah mula dibuka beberapa penempatan baru yang membawa masuk orang dari Kedah dan Perlis secara beramai - ramai. Mereka diberi tanah membina penempatan dan didaftar sebagai pengundi Pekan. Selepas itu ia menjangkit kepada penghijrahan beramai - ramai orang - orang Myanmar dan Kemboja ke Pekan. Mereka diberi ruang meneroka beberapa kawasan tanah di Tanjung Agas, Sekukuh, Merchong, Sungai Miang. Hampir 90% dari mereka sudah menjadi warga negara Malaysia dan ramai sudah masuk dalam senarai pengundi di Pekan, Pahang.

Malah ramai penduduk tempatan mula mengeluh apabila kelompok ini seolah mendapat perhatian istimewa apabila mereka mendapat tanah dan kelompok mereka yang ramai sehingga ada ruang perniagaan seperti pasar malam mula dikuasai oleh kelompok ini. Di sesetengah 'sudut' Pekan sudah jadi asing bagi warga asal pekan kerana kehadiran mereka ini.


che'GuBard pertahan cincin kait dengan Rosmah Mansor


PEKAN, 22 Sept - Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) iaitu Badrul Hisham Shaharinmenegaskan beliau mempunyai bukti-bukti yang cukup unutk mengesahkan penglibatan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor dengan kes cincin RM24 juta. "Saya punyai bukti biarpun pihak-pihak berkenaan cuba memadamkannya", kata beliau yang juga popular dengan nama Chegubard. Beliau berkata demikian dalam ceramah anjuran Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Markaz PAS, Felda Chini 3 di sini malam tadi. Menurut Chebgubard lagi, beliau hairan dengan sikap UMNO dan media arus perdana yang cuba memesongkan minda dan menipu rakyat. "Mereka keluarkan cerita kononnya mencabar saya supaya membuat laporan ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Padahal saya sudah pun pergi ke pejabat SPRM Pulau Pinang sebelum itu lagi. Bukankah ini menunjukkan kebodohan mereka", kata Chegubard. Beliau turut menafikan yang dia membawa cerita fitnah dalam hal itu. Cuma katanya media cuba memutar belit kononnya dia sengaja mahu memalukan isteri Perdana Menteri. "Saya dedahkan kerana kebenaran, jika tidak kenapa pihak berkenaan bergegas ke KLIA dan menyoal siasat pegawai yang bertanggungjawab tehadap kemasukan cincin tersebut. Jika ia fitnah sudah pasti mereka tidak tergesa-gesa dan kelam-kabut menutup bukti-bukti berkenaan. Mujurlah saya sempat meramkan gambar pada skrin komputer pihak kastam di KLIA sebelum rekod itu dipadamkan oleh pihak berkenaan. Mereka ubah cerita kononnya cincin dibawa ke sini untuk pameran dan kemudian dibawa ke Singapura. Mereka cuba memesongkan fakta selepas gusar dengan pendedahan yang saya telah pun saya lakukan", kata Chegubard.
http://pahangdaily.blogspot.com/2011/09/chegubard-tetap-pertahankan-dakwaan.html
sumber :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan