PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Khamis, 7 Julai 2011

Bersih lonjak kesedaran politik generasi muda
Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 8 Julai: Himpunan aman Bersih 2.0 yang diadakan esok telah memberikan satu lonjakan kesedaran politik rakyat Malaysia, terutama generasi muda.

“Mungkin selama ini mereka tidak kisah sangat apa yang berlaku sekeliling mereka. Mereka sibuk dengan kerjaya masing-masing.

“Apabila media BN yang sudah hilang orbit kewarasan dalam pemberitaan, akhirnya menjadi senjata makan tuan, kerana anak muda ialah mereka generasi yang berfikir,” kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad (gambar).

Tambahnya, lebih-lebih lagi di era langit terbuka, mereka mendapat maklumat kedua kemudian, mereka membakul sampahkan propaganda BN.

Beliau berkata, hasrat BN cuba memburukkan program Bersih dengan berbagai tuduhan seperti komunis, gerakan kristian, agen asing semuanya gagal.

Menurutnya, generasi muda yang celik maklumat bukan mereka yang boleh dicucuk hidung oleh pemimpim BN.

Mereka, ujarnya mentelaah semua maklumat, kemudian membuat pertimbangan mana yang betul dan yang salah.

Katanya lagi, mereka tidak mahu melanjutkan kepimpinan negara yang separuh abad diberi amanah, tetapi telah mengkhianati amanah negara.

Oleh itu, katanya mereka perlu melantik pemimpin yang amanah dengan jawatan tetapi impian itu tidak akan diperolehi jika perjalanan pilihan raya yang tempang.

Justeru, tegasnya reformasi perlu dibuat dalam perjalanan pilihan raya di negara ini.

Beliau menambah, jika benar BN kuat mereka tidak perlu takut untuk menerima tuntutan Bersih, biarlah rakyat menjadi Hakim Negara untuk memilih pemimpin negara.

“Perkara ini pemimpin BN tidak perlu takut jika mereka menganggap ini adalah amanah, tetapi mereka akan takut jika tujuan menjadi pemimpin sebagai tangga untuk mengumpul kekayaan anak beranak,” ujarnya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan