PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Selasa, 19 Julai 2011

Pemuda PAS Sarawak terus berbakti
Harakahdaily

(Rombongan Pemuda PAS masuk kampung Jepak, Bintulu menghantar bantuan)

BINTULU, 20 Julai: Pemuda PAS Sarawak bersama PAS Cawangan Jepak telah mengadakan ziarah kebajikan di sekitar Kampung Jepak, Bintulu pada 16hb Julai 2011 yang lepas.

Program ini diadakan sejurus selepas mesyuarat Dewan Pemuda PAS Sarawak yang diadakan di Markaz PAS Kawasan Bintulu yang terletak di Kampung Jepak.

Turut bersama-sama dalam program ini adalah pegawai kebajikan PAS Cawangan Jepak dan AJK Dewan Pemuda PAS Sarawak.

Dalam siri ziarah kali ini, sejumlah 5 keluarga telah diziarahi dengan sedikit sumbangan telah diserahkan sebagai tanda penghargaan kepada keluarga terbabit di atas kesudian menerima kunjungan Pemuda PAS Sarawak disamping mengurangkan bebanan yang ditanggung oleh keluarga terbabit.

(Bermesra dengan penduduk kampung)

Antara yang diziarahi adalah bekas seorang ketua kampung yang telah terlantar di atas katil sejak lebih 20 tahun yang lepas.

Menurut anak beliau, pihak hospital memberitahu bahawa ayahnya menghidap Parkinson dan setiap dua atau tiga jam ayahnya akan mengalami kekejangan otot untuk beberapa jam.
Di kesempatan itu Ketua Pemuda PAS Sarawak, Saudara Mohammad Arifiriazul telah membacakan sedikit doa moga-moga dikurangkan bebanan keluarga ini oleh ALLAH.

Program ziarah seumpama ini antara yang akan menjadi fokus kepada Pemuda PAS Sarawak bagi merapatkan rakyat Sarawak dengan perjuangan PAS.

Pemuda PAS Sarawak juga akan berusaha memperjuangkan kes-kes kebajikan yang terpinggir bagi memastikan mereka ini mendapat pembelaan dan kemudahan yang sewajarnya.

Bookmark and Share

Tiada ulasan:

Catat Ulasan