PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Isnin, 18 Julai 2011

RIBUAN HADIR MEMBANJIRI CERAMAH PASCA BERSIH 2.0 NEGERI PERAK

emel Cetak PDF
51Share

IPOH 13 Julai, lebih 5 ribu orang telah hadir membanjiri Ceramah Pasca Bersih Peringkat Negeri Perak yang diadakan di Bukit Jana Kamunting, Taiping semalam. Sambutan diluar jangkaan itu mungkin disebabkan ‘aura ‘ Himpunan Bersih 2.0 yang masih kuat dalam kalangan masyarakat ketika ini.



Ceramah tersebut disampaikan oleh Naib Presiden PAS, Dato’ Mahfuz Omar, AJK PAS Pusat Dato’ Seri Nizar Jamaluddin, Pesuruhjaya PAS Perak Ustaz Abu Bakar Hussain dan penceramah khas daripada Kuala Lumpur yang juga anak saudara kepada Allahyarham Baharudin yang meninggal ketika menyertai Himpunan Bersih Sabtu lalu.

Ustaz Abu Bakar Hussain telah mendeklimasikan sajak nukilan Sasterawan Negara, A Samad Said pada malam itu.



Pada ucapan yang penuh bersemangat, Dato’ Seri Nizar mengutuk sekeras – kerasnya kekejaman polis ke atas peserta demonstrasi Bersih Sabtu lalu. Beliau juga mendakwa UMNO sengaja membangkitkan semangat perkauman.

Dato’ Mahfuz pula dalam ucapannya menyeru kepada semua ahli PAS supaya tidak memarahi polis kerana mereka hanya mengikut arahan UMNO. “ saya ingin katakan kepada seluruh ahli PAS suapaya tidak memarahi polis kerana mereka telah menjadi kuda tunggangan Barisan Rasional, “ katanya sambil disambut dengan laungan takbir.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan