PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Isnin, 4 April 2011

Video Anwar ? Siapa yang dedahkan ?




Sebagai selingan, tonton dulu video ini kerana ia mungkin dapat menjawab siapakah yang terlibat dalam pembikinan, penayangan dan penyebaran video fitnah di youtube...

01 Jamadilawal 1432H. [MOD] - Tersebarnya Video Fitnah di Youtube adalah satu perkara yang ganjil tetapi tetap tidak mengejutkan. ganjil kerana semua mengetahui hanya pembikin video itu sahaja yang memiliki salinan video itu disamping satu salinan telah diserahkan kepada pihak Polis. Siapakah lagi nyang mendedahkan kalau bukan mereka yang ada kaitan dengan dua pihak berkenaan?

Tidak mengejutkan kerana perkara sedemikian sudah berulang kali berlaku apabila banyak barang bukti ternyata tidak dijaga dengan sebaiknya oleh pihak berkenaan , dan ada yang hilang dalam simpanan satu masa dulu.

Bagi saya kes ini telah menyebabkan tahap kepercayaan orang awam kepada pasukan keselamatan semakin diragui. Semacam timbul rasa takut untuk menyerahkan bahan bukti kepada pihak berwajib.

Kalaulah ianya satu bukti yang menuduh dan mendakwa individu tertentu dalam Pakatan Rakyat seperti dalam kes video tersebut, maka ianya menjadi enceran pihak tidak bertanggung jawab dalam youtibe sedangkan ianya masih disiasat.

Sesuatu yang ganjil dan terancang untuk mengaibkan orang lain bila pendedahan tidak bertanggung oleh "syaitan" yang bertopengkan manusia.

Sungguh tidak bermoral para blogger "pecacai" UMNO yang mendedahkan video tersebut. Ingatlan kerja anda bukan hanya dinilai oleh manusia dan pemimpin kamu yang bersedia memberi upah yang lumayan, namun anda akan berhadapan dengan balasan yang setimpal dari Allah di akhirat kelak.

Sebaliknya sekiranya bahan bukti itu melibatkan pemimpin BN, jangan lah diharapkan ianya diambil tindakan, apa lagi tersimpan dengan baik. Bila-bila masa sahaja boleh hilang dalam simpanan atau catatan, malah boleh terpadam dam komputer.

Perkara itulah yang terjadi kepada rekod keluar masuk Altantuya ke Malaysia yang terpadam kerana arahan orang tertentu. Saya yakin ia tidak terpadam sendiri melainkan dengan niat ingin menghilangkan jejak Altantuya sebagaimana jasadnya dibom dengan kejam menggunakan C4.

Tidakan tersebut tidak lain adalah untuk menghalalkan kerja-kerja jahat pemimpin BN. Tidak kiralah lagi bertibun-timbun fail BPR yang sudah bertukar menjadi SPRM. Penat pegawai bawahan buat siasatan tetapi bila difailkan perlu melalui Peguam Negara samaada didakwa atau tidak.

Kalau ianya "jerung" atau ada kaitan dengan BN maka tersimpan baiklah fail itu dengan pelbagai alasan tidak didakwa, namun kalau ianya "bilis" atau musim mengkambing hitamkan seseorang demi membersihkan nama kerajaan maka terkena getahlah orang lama Bn yang sudah pencen dan tidak ada harapan hidup lama lagi.

Pendakwaan yang terpilih semacam sudah dirancang, dan kebanyakannya dengan alasan menipu PM dan macam-macam alasan lagi.

Natijahnya hidup di malaysia semakin tidak aman bila BN nampaknya semakin bercelaru dalam mentadbir negara. Selain menumpukan usaha menyerang peribadi pemimpin Pakatan Rakyat, mereka nampaknya semudah air yang mengalir menamakan Pemimpin PR sebagai" hantu dan jembalang" dan sebagainya.

Itulah tahap mentaliti dan akhlak serta moral pemimpin BN. Bila kempen yang dijaja sejak semkian lama dengan mendakwa pembangunan hanya mampu dilakukan BN telah ditolak oleh rakyat di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor juga satu masa selama 11 bulan di Perak. BN sudah pening kepala bila Pakatan Rakyat memajukan negeri yang dikuasai dengan pembangunan dan apa yang dilakukan oleh BN sudah 50 tahun.

Lebih menyakitkan bila Pakatan Rakyat telah memperkenalkan dasar-dasar yang mesra rakyat serja belanja berhemah serta pembenterasan rasuah sehingga menunjukkan prestasi yang baik dan mendapat pujian dari Ketua Audi Negara.

Bagi saya malang sedang menunggu BN dalam PRU ke 13 bila rakyat sudah tidak sabar untuk menukar kerajaan pusat dan negeri kepada pakatan Rakyat. Disamping mempertahankan yang telah dimenangi sambil mengambil balik Perak, Bn sesungguhnya sudah sangat tidak relevan dalam suasana politik baru yang memerlukan pemimpin yang amanah, tidak berbohong , dan bebas rasuah .

Selamat maju jaya Pakatan Rakyat dan Selamat tinggal BN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan