PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Selasa, 3 April 2012

Hasan Si Lebai Malang

Ala-ala Datuk T juga Hasan Akidah Murai tengok. Sebelum dedah video murtad beliau jaja ke hulu ke hilir kononnya beliau ada bukti berlaku permurtadan. Sudah acap kali Murai dengar dia nak dedah hari Isnin. Isnin lepas Isnin akhirnya dia dedah juga video tak sepertinya itu.


Hasan Akidah berharap dunia akan terkejut dengan pendedahan itu. Orang akan kata dia hebat dan dianggap sebagai pahlawan terbilang memperjuangkan Islam. Alih-alih tidak jadi apa-apa. Video yang hendak didedahkan hanya rakaman percakapan dan tidak dibenarkan siar. Kononnya untuk jaga keselamatan.

Kalau benar kenapa tak berani siar? Keselamatan kepada hotaknya, dedahlah. Kalau pun Hasan atau si membuat pengakuan itu ditembak, kan itu mati syahid? Semua orang Islam idamkan mati syahid. Pejuang Islam tidak gentar kepada mati syahid. Lainlah kalau apa yang hendak didedahkan itu perkara yang direka dan dibuat-buat. Kalau begitu jangan itu mati katak namanya.

Murai percaya apa didedahkan itu hanya rekaan Hasan semata-mata. Pakar motivasi pandai putar lidah dan mengetik bibir... Selagi Hasan tak siar keseluruhan orang tak percaya. Tengok apa jadi dengan nasib video Anwar main perempuan, tak ada siapa mempercayainya walaupun ia lebih 50 peratus mirip Anwar.

Rakyat negara ini sudah tahu dan mangli dengan penipuan eletronik begitu. Tektik Hasan memancing hati rakyat dengan isu video itu sudah basi. Terkilau ikan di air sudah tahu jantan bertinanya. Selalu si Hasan Akidah ini tertinggal keretapi.

Apakah Hasan Akidah belajar dengan Datuk T? Bagi Murai perjuangan Hasan tidak ke mana. Ia setakat birai rumahnya sahaja dan lasak dalam kamar tidur sahaja. Bak jalak kalah berlaga kokok berderai ekor bergeluamng tahi.

Apa yang beliau lakukan bukan menambah baik tetapi memburukkan keadaan. Bukan saja Pas parti yang dia nak sokong juga menjadi busuk. Hasan akan berkubur sebelum dia masuk keranda. Nasib Hasan Akidah tak ubah seperti Lebai Malang di hulu terlepas ke hilir terburai.


Murai: Baik Hasan tutup kedai dan berniaga gerai seperti dulu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan