PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Khamis, 22 Mac 2012

Pautan pada catatan ini
BLOG DAN PORTAL PRO UMNO JUGA SUDAH RIMAS DENGAN UMI HAFILDA
UMMI HALFIDA LAGI

(Disiarkan semula apa yang Blog Pro Umno Ini Tulis Di Umno-Reform2)

Cuba fikirkan - kalau seseorang itu berani melakukan seks luar tabii yang di tegah kuat oleh agama - apa lah setakat bersumpah itu.

Merujuk kepada artikel : http://www.malaysia-today.net/mtcolumns/newscommentaries/48162-ummi-hafilda-gives-details-on-anwars-alleged-bisexual-activities

Setelah Datuk Nalla mengeluarkan kenyataan hari ini Ummi Halfida adik kepada pemimpin Keadilan Azmin Ali memperakukan cerita Ummi Halfida. Mungkin isu ini akan terus menjadi kekuatan kepada Anwar Ibrahim – dengan saman yang akan dilakukan kepada Utusan dan Nalla Karupan. Kita hari ini nampak jelas – salah satu kegagalan kita adalah untuk menjadikan pengajaran mengenai tuduhan melulu dan tidak mempunyai asas. Adakah kita sebenarnya menjadi payung kepada keberanian melemparkan tuduhan? Adakah kita terlibat kerana keberanian mereka akan menjadikan ini satu alasan kepada pembangkang bahawa apa sahaja yang kita lakukan mendapat perlindungan dari mahkamah. Ini memburukkan reputasi sistem keadilan kita. Semakin lama ini berterusan – ini juga akan menjejaskan kerajaan yang ada hari ini.

Kita andaikan rakyat marhaen melihat isu ini. Satu tuduhan selamba yang tidak diikuti dengan asas tuduhan. Mereka berani – mungkin kerana mereka tahu kebenaran tetapi kebenaran memerlukan bukti kukuh. Pembangkang akan menjaja – mereka berani kerana mereka dilindungi kuasa dan melihat kepada beberapa keadaan – persepsi ini akan terbentuk kuat. Mereka akan percaya bahawa kenyataan tuduhan ini berani dibuat kerana dilindungi dan akhirnya persepsi terbentuk bahawa kerajaan dapat mempengaruhi mahkamah. Siapa yang rugi secara keseluruhan dalam insiden ini.

Kita perlu lihat kenapa kenyataan Ummi Halfida dan Nallakarupan ini diangkat oleh blog dan portal pembangkang. Ini bagi mereka memberi loncatan politik kepada pembangkang. Isu tuduhan ke atas Anwar Ibrahim akan memberi loncatan politik yang tinggi – apa lagi kalau si penuduh itu tidak mempunyai kredibiliti yang kuat tidak mempunyai asas pembuktian yang sahih.

Mereka mengangkat berita itu untuk tujuan yang lebih besar sedangkan kita menyokong berita itu untuk tujuan yang kecil dan tidak akan memberi kesan kuat kepada kita dan rakyat. Kita terpengaruh – ini satu berita hebat tetapi kita gagal melihat kehebatan berita ini adalah untuk dipatahkan kepada kita balik.

Mungkin ini adalah apa yang kita sering katakan – sokongan membawa rebah. Mungkin inilah yang perlu kita sedar – sebelum ghairah membuat sokongan dan membawa berita ini untuk dijaja di setiap ceramah UMNO.

Petikan Komen Dari Pengunjung Blog Berkenaan:

masih cerita lama |2012-03-21 10:00:00
aku masih ingat bagaimana si jalang ini menyelak kain dan menunjukkan pahanya pada orang orang mengikuti ceramahnya di taman delima sp sewaktu awal reformasi.
"adakah paha putih debu ini ,anwar nak tengok saja"
begitulah si jalang ini menjual maruah dirinya dan amat malang masih ada pemimpin umno masih menggunakan khidmatnya.jika tidak betul khidmatnya di gunakan,masakan begitu mudah dia mendapat tempat untuk berucap dalam majlis majlis yang di anjurkan olih mereka mereka yang mengaku menjadi ahli umno.
mereka mereka inilah sebagai penghalang kebanyakan bekas penyokong umno untuk kembali pada umno
Reply | Quote
1 0

Tiada ulasan:

Catat Ulasan