PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Isnin, 27 Ogos 2012

Ust. Fadzil kata tak bulo’ pada Dr M



8 Syawal 1433H. [MOD] -

PAS ada pengalaman menyertai BN pada zaman Tun Razak. Apabila Tun Razak mati, siapa dalam Umno yang menghormati persetujuan dan janji Tun Razak itu?

Tuntutan melaksanakan syariah telah ada ketika PAS menyertai BN. Mengapa Umno tidak mengambil kesempatan itu untuk melaksanakan syariah? Sebaliknya Dr Mahathir menjuarai menyingkirkan PAS?

Mengapa lebih 30 tahun kemudian baru Mahathair menyarankan semula kiranya PAS masuk maka hudud akan dilaksnakan? Adakah sudah dia dekat nak mati baru dia teringat?

Dan jika Umno hendak melaksanakan hudud, apa perlu ia menunggu PAS masuk Umno? Mengapa tidak ia buat saja?

Seperti Perdana Menteri, Najib war-warkan sekarang ia hendak transformasikan Umno dengan wasatiah dan hendak laksanakan maqasid syariyah. Buatlah hudud sama dalam apa yang dijajanya itu.

Mursyidul Am, Tok Guru Nik Aziz selalu sebut, jika Umno laksanakan Islam, beliau akan bubarkan PAS. Walaupun saya tidak setuju dengan Tok Guru Nik Aziz, pada saya PAS mesti dikekalkan bagi memastikan dari luar Umno benar-benar melaksanakannya, tetapi Tok Guru sudah membayang beliau tiada halangan untuk bersama Umno.

Paling tidak, Tok Guru Nik Aziz akan masuk Umno. Kalau beliau masuk Umno kerana syariyah termasuk hudud, maka apa lagi yang tinggal dengan PAS?

Masalahnya ialah, bolehkah Dr Mahathir dan Umno dipercayai? Kedua-duanya tidak boleh dipercayai. Dr Mahathir pernah tipu Tengku Razaleigh hidup-hidup. Ku Li bubarkan S46 dan masuk Umno, dia kepung Ku Li dan ikat kaki dan tangannya.

Bila dia buang Tun Ghafar dari TPM dan Timbalan Presiden Umno, dia tidak cuba Ku Li menjadi ganti. Bila dia buang Anwar Ibrahim dia tidak peduli langsung Ku Li.

Tak usah Dr Mahatahir tipulah PAS. PAS 'tak bulo’. Jika Dr Mahathir sudah sukakan hudud, apa salahnya dia masuk PAS dan ajak Umno masuk PAS?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan