PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Sabtu, 20 April 2013

ISU TANAH DI LENGGONG SERIUS: Inilah Masanya NGO Akan Terus Dedah...

Banner jual tanah lot banglo di Kg.Raban untuk orang kaya. Orang Miskin tengok jer la, Kroni didahulukan EXCO Kerajaan Negeri.
LENGGONG: 19 April 2013- Sekali lagi pada hari ini selepas solat jumaat, di Kg Raban, disini. Badan NGO Gabungan Anak Muda Lenggong, (GAML) KERABAT/ BAPA / ANAK/ PBTM. Mengadakan Himpunan menjelaskan kepada rakyat Lenggong, hasil kerja pemimpin tempatan
yang bergelar wakil rakyat yang sekali lagi dipilih untuk mewakili rakyat di DUN Kota Tampan, supaya menyambung khidmat menjadi calon BN pada PRU 13 nanti. 

Beliau yang sudah lama berkhidmat dikenalpasti gagal menyelesaikan masalah rakyat sepanjang menjadi EXCO kerajaan Negeri selama beberapa penggal sekali lagi turut dicalonkan menduduki kerusi DUN N.04 Kota Tampan.

Pendedahan ini perlu di ketahui umum, berikutan terlalu banyak Kontroversi yang dilakukan oleh beliau sepanjang menjadi wakil rakyat yang berkaitan isu tanah rakyat yang tidak pernah selesai.

Pemilihan di Kg. Raban merepakan tempat sesuai kerana faktor kampung halamannya sendiri terdapat banyak isu yang telah diselewengkan.

Bermula tanah ladang sawit ditengah Tasek Raban yang ditukar milik, Isu tanah peserta Felcra, Tanah Bagan Ragut penduduk tidak diganti. Malah lebih teruk. 

Lebihan tanah yang diambil dijadikan Tanah Lot Banglo untuk dijual kepada golongan kaya, sedangkan kemelut tanah untuk rakyat menumpang tinggal di tanahair sendiri yang melanda rakyat yang tinggal diatas tanah TOL, di beberapa buah kampung seperti di Kg.Kuak, Tampan Air, Lubuk Kawah, PPRT masih tidak berganjak daripada sebarang penyelesaian atau diberi keutamaan kepada rakyat setempat.

Kompleks ikan perkasam bernilai 5.8 juta hanya untuk 5 orang pengusaha dan akhirnya dijadikan pejabat perikanan daerah, Pusat Rehat dan Rawat (R&R) Tasek Raban bernilai jutaan ringgit dibiarkan usang terbengkalai. Untuk siapakah semua peruntukan itu? Apa manfaatnya kepada masyarakat setempat? 

Kesemua pengerusi badan-badan NGO yang terlibat telah berikrar akan menggerakkan seluruh jentera penerangan berkaitan isu tanah di daerah ini, serta akan menggempur dengan seluruh kekuatan dalam tempoh kempen PRU13 bagi memberikan kesedaran kepada masyarakat pengundi supaya membuat keputusan yang betul dalam perkara memilih pemimpin yang akan menjadi wakil mereka untuk menyelesaikan masalah berlanjutan berpuluh-puluh tahun supaya masa depan orang melayu yang tinggal di kampung halaman diberikan hak yang sepatutnya.

Pada hari ini anjakan kesedaran daripada orang-ramai sudah mula terserlah. Berapa lama lagi rakyat harus berikan kepercayaan kepada pemimpin yang hanya mementingkan kemajuan segolongan pihak-pihak yang berkepentingan sahaja.

Umno Bn hanya perlu berjumpa dan bertemu dengan masyarakat ketika musim pilihanraya dengan tawaran sejumlah kecil wang, barangan dapur dan taburan janji-janji yang tiada kesudahan.

Pendduduk PPRT tidak diberikan geran, sedangkan merek mempunyai jumlah ahli keluarga yang ramai, tanpa geran pemilikan, mereka tidak dapat membesarkan rumah atau mewarisi tapak rumah itu kepada pewarisnya untuk jaminan masa depan.

Seandainya hal demikian pun tak Umno/BN tak dapat selesaikan, apalagi yang dapat rakyat harapkan daripada mereka untuk menyambung mandat untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi selama ini?

Pada hari ini juga, rakyat sudah memahami tawaran diberikan oleh PAS dan Pakatan Rakyat (PR). Sebelum ini, rakyat hanya dikongkong dengan doktrin jahat Umno/BN untuk kelangsungan survival politik kampung yang menjerat rakyat luar bandar supaya kekal berada didalam keadaan kemiskina yang akhirnya, dengan kemiskinan rakyat itu, Umno/Bn dapat memegang tengkuk dan mencekik rakyat dengan berbagai ugutan yang tidak masuk akal.

Hasil daripada gerakan penerangan berterusan daripada PAS dan Badan-badan NGO pro PR, harapan baru bagi orang-orang ada akal cerdik dan boleh berfikir di luar kotak, semakin menyerlah dan lebih cenderung memihak kepada Pakatan Rakyat.

Insya-Allah, Harapan Rakyat Lenggong di Parlimen P.055 Lenggong, selepas PRU 13 yang bersejarah ini, bertumpu kepada calonnya iaitu; Tn Hj Razman Zakaria.

Beliau akan berusaha memikul amanah Allah dan rakyat Lenggong dengan baik dan lebih cemerlang. Itulah janji yang murni daripada seorang bakal pemimpin yang ada karismanya yang tersendiri.

Harapan Tn hj Razman, beliau inigin melihat kejayaan hasil nikmat kekayaan tanahair rakyat disini dapat memberikan manfaat kepada rakyatnya. Tidak sepertimana yang belaku pada hari ini. Pemimpin kaya-raya  menghimpun harta peribadi dan keluarga setelah menjadi Wakil Rakyat, sedangkan rakyat tidak berganjak daripada beban kemiskinan hidup, tiada aset, harta atau sebidang tanah untuk meneruskan hidup untuk masa depan sendiri, anak cucu dan keluarga lantaran sikap pemimpin yang hanya memajukan pembangunan dan kemajuan daerah tanpa ada kesan baik terhadap ekonomi untuk rakyat bawahan untuk menjamin masa depan yang terjamin .

Justeru itu, NGO yang terlibat menyeru rakyat supaya memastikan PAS dan PR menerajui semua kerusi di pertandingkan di P.055 Lenggong, N.04. Kota Tampan. N.05 Kenering, dapat di kuasai oleh PR. 

Setiap undi yang anda berikan nanti merupakan satu pencapaian yang akan menjadi sejarah, samada rakyat yang mahukan perubahan dapat merialisasikan apa yang sedang di rangka oleh PR untuk menjana ekonomi rakyat bawahan ini terlaksana.

Atau mungkin sekiranya anda tetap tidak mahu merealisasikan harapan rakyat untuk membuat perubahan keatas ekonomi rakyat yang tinggal didaerah kaya ini menjadi kenyataan bersama Pakatan Rakyat. Maka, anda bertanggungjawab dengan apa yang telaah anda lakukan.

Oleh itu keluarlah dari kotak kongkongan dan marilah bersama memeikirkan sesuatu di luar kotak kemajuan yang lebih efektif.

Segala kemajuan dan pembangunan yang dirangka oleh PAS dan PR telah merangkumi perancangan menaik taraf ekonomi rakyat setempat, selaras dengan islam menurut pembangunan rohani dan jasmani kepada seluruh rakyat Lenggong.

Inilah masanya kita semua membuat perubahan dalam menentukan siapa yang lebih layak untuk memimpin agar dapat membawa suara rakyat untuk didengar di dalam Dewan Rakyat untuk di selesaikan dengan segera.

Kerana kita semua rakyat yang berhak keatas tanahair kita sendiri untuk menikmati sedikit hasil daripada kekayaan Daerah, Negeri dan Negara.

Marilah kita ubah.....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan