PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Jumaat, 12 April 2013

Puluhan ribu rakyat berdoa kekal Kerajaan Kelantan



KOTA BHARU: Puluhan ribu yang memenuhi Padang Perdana di sini, malam tadi tidak menghiraukan hujan lebat berdoa kekalkan kerajaan Kelantan dan ubah Putrajaya.

Imam solat hajat, ahli jawatankuasa Dewan Ulamak PAS Kelantan, Ustaz Mohamad Mustafa dan ribuan jemaah basah kuyup.

Cuaca mendung sejak pagi berlarutan sehingga tengah malam, sekali sekala lebat, namun tidak mematah semangat puluhan ribu yang hadir.

Perhimpunan Kelantanku Hijau dengan pelancaran kempen K (Kekal) bermula jam 5 petang. Ribuan anak muda berarak motosikal dari Lembah Sireh ke Padang Perdana.

Bendera PAS dikibar sambil membonceng motosikal manakala penumpang kereta pula mengibarkan di atas kenderaan. Suasananya seperti hari mengundi.

Pengarah program, Zulkapli Yaacob berkata lebih 10,000 anak muda berhimpun sejak petang lagi jauh melebihi  sasaran.

Kenderaan terpaksa diparkir di merata tempat. Selepas solat Maghrib, Jalan Sultan Ibrahim, Jalan Mahmood dan jalan di sekitar stadium semakin sesak.

Kehadiran treler PAS For All menjadi pentas utama. Ramai turut bersila di bawah treler untuk berlindung daripada hujan.

Pengerusi bersama program berkenaan, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, perhimpunan itu tidak menyalahi peraturan dan sah di bawah Akta Perhimpunan Aman.

Beliau juga berkata, sekiranya kerajaan baru dapat dibentuk di Putrajaya nanti antara perubahan yang akan dibuat iaitu mengumumkan lebih awal tarikh pilihan raya umum ke-14.

"Selain itu jaminan untuk memastikan semua parti politik mendapat ruang lebih seimbang di media cetak dan elektronik," katanya.

Hadir sama pada program berkenaan Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakub, Speaker Dun Kelantan, Datuk Nasuruddin Daud, anggota Exco, Ketua Pengarah Pilihanraya PAS, Dr Mohd Hatta Ramli.

Perhimpunan itu juga dihadiri masyarakat bukan Islam, Cina dan India. Gimik pelancaran K dilakukan Ahmad menekan butang dengan tembakan bunga ke udara.

Orang ramai tidak berganjak sehingga ke akhir program biarpun hujan sepanjang malam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan