PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Ahad, 28 April 2013

Penamaan Calon P.055 Lenggong: "Razman Harapan Baru Rakyat Lenggong."





LENGGONG 20 April 2013 - "Tn Hj Razman Zakaria Harapan Rakyat Lenggong,".... Laungan Para penyokong Pakatan Rakyat Ketika perarakan penamaan calon bagi Parlimen P0.55 (PAS) Lenggong.

Para penyokong Pakatan Rakyat mula berhimpun seawal 7.30 pagi di perkarangan Masjid Jame' Lenggong, dengan bersolat hajat sebelum melangkah ke pusat penamaan calon di Pejabat Daerah dan Tanah disini.

Kemeriahan perarakan ini bermula dengan konvoi bermotosikal berkuasa besar dan kereta daripada kumpulan anak muda yang menzahirkan sokongan padu mereka kepada calon P.055 (PAS) Tn Hj Razman Zakaria yang berlepas pada jam 7.45 pagi dari  kediamannya di kg.Luat. 

Setibanya di Masjid Jame' Lenggong, Tn Hj Razman disambut dengan gema laungan Takbir daripada para penyokong dan terus menjemput tn hj Razman menunaikan solat Sunat Hajat dan Dhuha sebelum menuju ke tempat penamaan dengan menaiki kereta klasik disediakan khas berlogo PAS dengan angka 13, sebagai simbolik yang menyaksikan kelainan dalam sejarah baru bagi pemimpin dicalonkan untuk menjadi 'Harapan Baru Rakyat Lenggong' pada masa ini. 

Harapan rakyat yang memuncak inginkan perubahan di Lenggong sangat ketara. Semuanya terbukti apabila begitu ramai para penyokong Pakatan Rakyat yang memberikan sokongan kepada PR terdiri dari golongan anak  muda yang merupakan pengundi muda yang akan membuat perubahan pada pilihanraya umum ini nanti untuk kemenangan PAS dan PR disini.

Inilah masanya rakyat membuat perubahan... 
Kami menyeru kepada semua pengundi supaya membuat pilihan betul memilih pemimpin yang benar-benar amanah, setelah sekian lama pemimpin umno bn tidak dapat menunaikan mandat yang diberikan oleh rakyat melalui Pilihanraya.

Inikali lah, kita tukar kerajaan yang baru... kerajaan Pakatan Rakyat yang lebih telus dan berkebajikan.

(Kemaskini) 9:20am -
Proses mengisi borang pencalonan sedang berlangsung di pejabat Daerah Lenggong. 

Manakala, para penyokong PR sedang berselawat tanpa berhenti keatas Nabi Muhammad sementara menunggu pengumuman dilakukan di perkarangan pejabat Daerah oleh pihak SPR.

(Kemaskini) Semua calon PR keluar dari pusat penamaan dan di isytiharkan oleh pihak SPR.

Calon-calon memberikan ucapan kepada para penyokong yang menunggu.

Tn Hj Razman Menyeru dihadapan penyokong. "Pada hari ini, usaha untuk memenangkan Pakatan Rakyat merupakan tugas akhir untuk dilakukan oleh semua penyokong-penyokong yang hadir disini."

"Selepas ucapan ini, semua penyokong tidak boleh lagi menjadi penyokong parti semata-mata. Tetapi semua yang ada disini hendaklah menjadi jentera parti yang berkerja setiap masa dalam tempoh 15 hari ini untuk memastikan masyarakat pengundi menterjemahkan kemenangan untuk PR melalui peti undi."

"Masuklah kesemua rumah pengundi-pengundi mengajak dan menarik para pengundi menyokong PR dan hanya dengan itu sahajalah PR dapat memenangi semua kerusi yang telah ditandingi oleh PR."

"Saya juga mengharapkan kita semua tidak akan berasa kecewa setelah kita semua berusaha bersungguh-sungguh dengan masa, tenaga, harta dan jiwa dan semoga dengan kesungguhan itu kita tidak akan rasa kecewa dan bersalah sekiranya keputusan pilihanraya tidak berpihak kepada PR."

"Saya juga meminta kepada semua penyokong-penyokong PR, sekiranya keputusan pilihanraya nanti mengecewakan kita semua, setelah kita berusaha ketahap maksima, jangan kita cepat berputus asa. Tetapi, kita hendaklah teruskan berusaha dengan lebih gigih lagi untuk memastikan kemenangan dapat kita semua kecapi pada masa-masa yang akan datang."

Demikian, seruan dan harapan seorang Pemimpin berjiwa besar yang telah memikul amanah Allah dalam membawa suara rakyat yang mahukan Perubahan, terutamanya untuk kebajikan masyarakat luar bandar yang mengharapkan sesuatu yang lebih baik untuk masa depan Agama, bangsa dan Negara. 

Siaran Langsung Dari Pusat Penamaan Calon P.055 Lenggong
Insya Allah, sekiranya beliau diberi mandat oleh rakyat untuk menerajui kepimpinan, segala usaha untuk kemajuan ekonomi rakyat bawahan merupakan agenda utama beliau sebagai ahli Parlimen khusus untuk rakyat Lenggong.

Inilah masanya... tukar kerajaan yang rosak dan ganti kerajaan Baru kerajaan Pakatan Rakyat yang lebih baik.

































Tiada ulasan:

Catat Ulasan