PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Jumaat, 19 April 2013

41 peratus calon PAS Perak muka baru



(Calon-calon PAS di Perak....seragam puteh lambang kesepakatan)

IPOH: Daripada 22 kerusi Dewan Undangan Negeri dan tujuh kerusi Parlimen yang akan ditandingi oleh PAS Perak, 41 peratus calonnya adalah muka baru dan 59 peratus muka lama.

Antara muka baru yang bertanding di kerusi DUN antaranya Mohd Akmal Kamaruddin, Ketua Penerangan PAS Larut bertanding di DUN Selama, Ketua Dewan Pemuda PAS Perak, Ustaz Mohd Zawawi Abu Hassan yang bertanding di Kerusi Gunung Semanggol, Dr Khairuddin Datok Abdul Malik (DUN Pengkalan Bharu).

Ishak saari (DUN Kampung Gajah), Rohawati Abidin (DUN Pasir Panjang), Aminuddin Zulkipli (DUN Slim) dan Pengarah Jentera Pilihanraya PAS Perak, Haji Asmuni Awi di DUN Manjoi dan Jamil Dzulkarnain (Manong).

Manakala calon baru bagi kerusi Parlimen, Datuk Fauzi Shaari (Larut), Norhayati Kasim (Gerik), Razman Zakaria (Lenggong) dan Ustaz Idris Ahmad (Bukit Gantang)

Muka lama yang dikekalkan termasuk Pesuruhjaya PAS Perak , Ustaz Abu Bakar Hussin (DUN Titi Serong), pada pilihanraya umum ke beliau beliau bertanding di kerusi DUN Pengkalan Bharu, Mohd Misbahul Masduki (DUN Rungkup) Mohd Nazri Din (Kubu Gajah) Ustaz Nor Azli Musa (Trong)

Anuar Sudin (Changkat Jong), Mohd Zainuddin Mohd Yusof (DUN Lubuk Merbau), Husin Din (Selinsing) Datok Seri Mohamad Nizar Jamaluidin yang kini bertukar ke DUN Changkat Jering, Khalil Idham Lim yang dahulunya di DUN Titi Serong, kini bertanding di kerusi Parlimen Kuala Kangsar dan Datuk Dr Mujahid Rawa yang kekal bertanding di Parlimen Parit Buntar.

Calon lain yang bertanding, Mohammad Azalan Mohammad (DUN Chenderoh), Ahmasd Mazlan Othman (Lintang), Najihatossolehah Ahmad (Belanja), Radzi Zainon (Sungai Rapat), Ahmad Razi Othman (Air Kuning) dan Ustaz Muhammad Isme Mat Tain (Parlimen Parit) .

Ustaz Abu Bakar mengumumkan barisan calon PAS Perak yang bertanding pada pilihanraya umum kali ini semasa mengumumkannya pada Majlis Pengumuman Calon Pakatan Rakyat Perak malam tadi di perkarangan Pejabat Parti Keadilan Rakyat Perak di Medan Istana.

Pengerusi PKR Perak Dr Muhammad Nor Manuty dan Pengerusi DAP Perak, Datok Nge Ko Ham turut mengumumkan senarai calon dari parti masing masing.

Dalam pilihanraya umum kali ini PAS bertanding di 22 kerusi DUN dan tujuh Parlimen, DAP 18 kerusi DUN dan tujuh Parlimen, manakala PKR 19 DUN dan sembilan kerusi Parlimen.

gambar: Majlis Pengumuman calon PR Perak malam tadi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan