PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Isnin, 15 April 2013

Khianat: Markas PAS Felcra Nasarudin dibakar

IPOH: Markas Operasi PRU13 PAS Cawangan Felcra Nasaruddin Belia dibakar dipercayai angkara perbuatan khianat pihak-pihak yang tertentu.

Ketua Cawangannya, Yusof Mat berkata, kejadian tersebut berlaku kira-kira awal 5 pagi semalam dan perkara tersebut disedari oleh penyokong PAS ketika melalui markas tersebut untuk solat Subuh di masjid.

Beliau berkata, ekoran kejadian tersebut menyebabkan bebarapa barangan termasuk kerusi, meja serta khemah markas operasi pilihanraya itu hangus terbakar.

“Saya segera ke tempat kejadian setelah mendapat maklumat dan saya sempat memadamkan kebakaran daripada terus merebak,” katanya ketika dihubungi Harakahdaily, hari ini.

Mengulas lanjut, beliau berkata pihaknya tidak menjangkakan kejadian itu berlaku kerana pihak PAS sentiasa berhubungan baik dengan semua pihak termasuk Umno-BN.

Insiden tersebut katanya pertama kali berlaku dan ianya dianggap tidak patut berlaku di Negara ini yang mengamalkan sistem demokrasi.

“Kami mengutuk sekeras-kerasnya perbuatan tidak bertanggungjawab ini dan berharap perkara ini tidak berlaku lagi,” jelasnya lagi.

Akibat kejadian itu, pihaknya telah membuat laporan polis dan berharap pihak keselamatan dapat menjalankan siasatan dengan segera.

Beliau juga berharap pihak polis dapat membuat rondaan sekerap mungkin dalam musim pilihanraya ini agar insiden tersebut tidak berulang lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan