PARTI ISLAM SEMALAYSIA

PARTI ISLAM SEMALAYSIA
PAS KAWASAN LENGGONG

Sabtu, 20 April 2013

56 TAHUN UMNO/BN BERKUASA DI LENGGONG, ISU TANAH SEMAKIN MENJADI SERIUS DI LENGGONG

Hampir 56 tahun Umno/BN berkuasa di Lenggong namun masalah berkaitan tanah menjadi semakin serius. Hampir keseluruh Kampung di Lenggong mempunyai masalah berkaitan tanah yang dilihat semakin kritikal. Slogan rakyat didahulukan dan membela melayu hanya dilihat janji manis untuk menutup kesalahan mereka. Tidak prihatin dengan isu tanah yang melibatkan kebayakkannya golongan muda dilihat punca anak muda Lenggong semakin terpinggir dari arus ekonomi. Peluang pekerjaan yang tipis ditambah lagi dengan ketiadaan tanah untuk mejana aktiviti pertanian dilihat faktor utama menjadi masalah pengangguran di Lenggong.

Seluruh Kampung ada isu tersendiri. Pelbagai isu tanah dilontarkan kepada ngo GABUNGAN ANAK MUDA LENGGONG (GAML) berkaitan isu tanah ini. Dengan tanggungjawab yang dipikul, GAML sedaya upaya membantu untuk menyelesaikan masalah ini. Hanya tindakan politik sahaja dilihat mampu menyelesaikan masalah tanah di Lenggong ini.

Satu perhimpunan secara aman telah dianjurkan oleh GAML pada hari jumaat yang lepas. Himpuanan Selamatkan Tanah Rakyat Lenngong in imenggabungkan seluruh isu di semua Kampung, GAML sedaya upaya mengetengah isu ini agar pihak yang berkuasa mengambil perhatian terhadap masalah ini. Alhamdulillah perhimpunan ini dianggap berjaya kerana mendapat sokongan terutamanya anak muda di seluruh Lenggong.

Walaubagaimana pun, himpunan ini tetap diganggu oleh pihak polis. Polis sedaya upaya cuba untuk menggagalkan himpuanan ini. Soalnya sekarang ini berkaitan dengan masalah rakyat di Lenggong. Jika ada pihak yang ingin membantu sepatutnya pihak berkuasa perlu membantu. Dengarlah rintihan rakyat. Lebih 50 tahun rakyat di Lenggong dikhianat oleh pemimpin mereka. Ada yang cuba bersuara tetapi kemanakah suara mereka ini akan didengari. Semakin hari semakin bertambah masalah mereka. Mereka perlu dibantu dengan segera agar ada perubahan  didalam hidup mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan